Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6093631609   Cartells de la vida moderna. Els orígens de l'art publicitari
2021-2022   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/3/2022 - 10/5/2022 (15 hores) de 18:00h a 20:00h
   NA CaixaForum
   Avinguda de Blondel, 3 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta activitat formativa es relaciona amb l'exposició CARTELLS DE LA VIDA MODERNA. ELS ORÍGENS DE L’ART PUBLICITARI.

Els docents que participen d'aquesta formació tindran gratuïtat en la visita adreçada a escolars del seu grup d'alumnes.
1. VISITA INFANTIL A "CARTELLS DE LA VIDA MODERNA"
Nivells recomanats: infantil. Durada: 1 h
Més informació a:
https://educaixa.org/ca/-/carteles-de-la-vida-moderna-visita-infantil
2. VISITA DINAMITZADA A "CARTELLS DE LA VIDA MODERNA"
Nivells recomanats: de 3r a 6è de Primària i ESO. Durada 1.30 h
Més informació a:
https://educaixa.org/ca/-/el-anuncio-de-la-vida-moderna-visita-dinamizada-escolar
3. VISITA COMENTADA A "CARTELLS DE LA VIDA MODERNA"
Nivells recomanats: ESO, Batxillerat i cicles formatius. Durada 1 h
Més informació a.
https://educaixa.org/ca/-/el-anuncio-de-la-vida-moderna-visita-comentada-escolar

  
Objectius   Donar claus per entendre els canvis de la societat moderna europea a través de l'art del cartellisme durant el període d'entre els segles XIX i XX.
  
Continguts   El taller consta de cinc xerrades:

1.-CONFERÈNCIA A CÀRREC DEL COMISSARI: CARTELLS DE LA VIDA MODERNA
Dimarts 1 de març, a les 18 h
El comissari de l’exposició", Ricard Bru, doctor en Història de l'Art i professor del Departament
d'Art i Musicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona introduirà l'exposició i la seva
conceptualització.

2. DESIG. CONSUM I GRATIFICACIÓ, DE LA NECESSITAT AL GAUDI
Dimarts 19 d'abril, a les 19 h
Marta Marín ens convida a qüestionar-nos si tot és susceptible de convertir-se en objecte de
desig i quins són els límits en el camp publicitari.

3. PERSUASIÓ. CARTELL GRÀFIC VS. TIKTOK. CODIS EXPRESSIUS A REVISIÓ
Dimarts 26 d'abril, a els 19 h
Marta Marín proposa un recorregut des del cartell gràfic fins a les xarxes socials i analitza el
concepte de persuasió en els codis d'expressió publicitària.

4. FASCINACIÓ. LA FIGURA DE LA DONA COM A RECLAM PUBLICITARI
Dimarts 3 de maig, a les 19 h
Marta Marín analitza el paper de la dona a la publicitat i reflexiona sobre com haurien de
canviar les estratègies comunicatives en paral·lel a les noves feminitats.

5. SATISFACCIÓ. TENDÈNCIES EXPRESSIVES EN L'UNIVERS DE L'ART I LA PUBLICITAT
Dimarts 10 de maig, a les 19 h
Marta Marín revela els paràmetres que han definit el gust dels consumidors des del
començament del segle XX fins a l'actualitat.
  
Formador/a   Ricard Bru, Marta Marín,
  
Avaluació   Assistència i participació activa al taller.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de l'itinerari proposat.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   01/03/2022   1800   2000 
 Sessió 2   dimarts   19/04/2022   1800   2000 
 Sessió 3   dimarts   26/04/2022   1800   2000 
 Sessió 4   dimarts   03/05/2022   1800   2000 
 Sessió 5   dimarts   10/05/2022   1800   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent