6093631609 |
Cartells de la vida moderna. Els orígens de l'art publicitari |
2021-2022 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/3/2022 - 10/5/2022 (15 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
NA CaixaForum |
|
Avinguda de Blondel, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta activitat formativa es relaciona amb l'exposició CARTELLS DE LA VIDA MODERNA. ELS ORÍGENS DE L’ART PUBLICITARI.
Els docents que participen d'aquesta formació tindran gratuïtat en la visita adreçada a escolars del seu grup d'alumnes.
1. VISITA INFANTIL A "CARTELLS DE LA VIDA MODERNA"
Nivells recomanats: infantil. Durada: 1 h
Més informació a:
https://educaixa.org/ca/-/carteles-de-la-vida-moderna-visita-infantil
2. VISITA DINAMITZADA A "CARTELLS DE LA VIDA MODERNA"
Nivells recomanats: de 3r a 6è de Primària i ESO. Durada 1.30 h
Més informació a:
https://educaixa.org/ca/-/el-anuncio-de-la-vida-moderna-visita-dinamizada-escolar
3. VISITA COMENTADA A "CARTELLS DE LA VIDA MODERNA"
Nivells recomanats: ESO, Batxillerat i cicles formatius. Durada 1 h
Més informació a.
https://educaixa.org/ca/-/el-anuncio-de-la-vida-moderna-visita-comentada-escolar
|
| |
Objectius |
Donar claus per entendre els canvis de la societat moderna europea a través de l'art del cartellisme durant el període d'entre els segles XIX i XX.
|
| |
Continguts |
El taller consta de cinc xerrades:
1.-CONFERÈNCIA A CÀRREC DEL COMISSARI: CARTELLS DE LA VIDA MODERNA
Dimarts 1 de març, a les 18 h
El comissari de l’exposició", Ricard Bru, doctor en Història de l'Art i professor del Departament
d'Art i Musicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona introduirà l'exposició i la seva
conceptualització.
2. DESIG. CONSUM I GRATIFICACIÓ, DE LA NECESSITAT AL GAUDI
Dimarts 19 d'abril, a les 19 h
Marta Marín ens convida a qüestionar-nos si tot és susceptible de convertir-se en objecte de
desig i quins són els límits en el camp publicitari.
3. PERSUASIÓ. CARTELL GRÀFIC VS. TIKTOK. CODIS EXPRESSIUS A REVISIÓ
Dimarts 26 d'abril, a els 19 h
Marta Marín proposa un recorregut des del cartell gràfic fins a les xarxes socials i analitza el
concepte de persuasió en els codis d'expressió publicitària.
4. FASCINACIÓ. LA FIGURA DE LA DONA COM A RECLAM PUBLICITARI
Dimarts 3 de maig, a les 19 h
Marta Marín analitza el paper de la dona a la publicitat i reflexiona sobre com haurien de
canviar les estratègies comunicatives en paral·lel a les noves feminitats.
5. SATISFACCIÓ. TENDÈNCIES EXPRESSIVES EN L'UNIVERS DE L'ART I LA PUBLICITAT
Dimarts 10 de maig, a les 19 h
Marta Marín revela els paràmetres que han definit el gust dels consumidors des del
començament del segle XX fins a l'actualitat.
|
| |
Formador/a |
Ricard Bru, Marta Marín,
|
| |
Avaluació |
Assistència i participació activa al taller.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de l'itinerari proposat.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
01/03/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
dimarts |
19/04/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 3 |
dimarts |
26/04/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 4 |
dimarts |
03/05/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 5 |
dimarts |
10/05/2022 |
1800 |
2000 |
|
| |